Language

2.2.2023

Mitä uutta otan keväällä 2023 mukaan opettajan työhöni?

TUON OPPIMISTEHTÄVÄT KÄSITTELYYN JA ARVIOINNIN ALLE OPISKELIJAKOHTAAMISIIN

Kirjallisten tuotosten arvioinnit rasittaa. Vievät nykymallilla mielettömästi ajastani. Liukuvat herkästi nyt irti opetuksen ja ohjauksen arjesta. Erillisiä esseitä ja kirjallisia tehtäviä. Kaikki eivät palautetta lue. Ne jotka lukevat, haastaa ja janoaa lisää. Yksilöllistä ja tiimikohtaista vuoropuhelua jaksojen jälkeen, rasittaa silloin turhaan molempia oppimisen osapuolia. Arviointi ja tehtävät saatava kaikin osin kytkettyä opetustyön arkeen, tiimeihin ja kohtaamispäiviin. Enemmän suorituksen johtamista, sitä arvostetaan.

TESTAAN TEKOÄLYÄ OPETUKSEN VALMISTELUSSA

Testaan erään kurssin - alkaa 3/2023 - valmistelussa tekoälyä. Testaan aikaisempia aineistoja ja haen sellaista uutta tietoa, joka vaatii parempaa tiedon louhintaa. Odotan kokemuksia mielenkiinnolla. Oon valmis maksamaan myös demoilukauden jälkeen käytöstä, henkilökohtaisesti.

TEEN ENSIMÄISEN ”LAADUKKAAN” ITSENÄISESTI OPISKELTAVAN VERKKOKURSSIN ENSI SYKSYKSI

Selkeästi oppimisteemoitettu, ei aika- ja paikkasidonnainen, opettaja- ja työelämävideot mukana ja osaamisen itsearviointitestit. 

JA LOPUKSI

Oon tiennyt tuon Mentimeterin, mutta en käyttänyt. Nyt kaksi kokemusta webinaarissa ja kehittämispäivässä osallistujana. Keväällä myös kokeilun kautta käyttöön.