YHTEYSTIEDOT
Tietoa minusta
Olen tavoitettavissa ma-pe klo 8-16. Poissaolot: 19.-28.2.2021.
Puh. 044-9074541
Email. etunimi.sukunimi@turkuamk.fi
Digikohtaamiset: Zoom - Itslearning - Some
Lähikohtaamiset: EduCityssä

Translate My Homepage

Hae tästä blogista

1.2.2021

Apua opettajalle

Aluksi

Olen monta kertaa aloitellut blogissani kirjoittaa aukia ja välittää videoin ja linkein omia ja muiden konkarien kokemuksia pedagogisesta kehittämisestä. Toinen asia missä haluan omalta osaltani auttaa kollegaa, on omat vinkit ja joskus linkit, mitä voin tehdä ja mitä välineitä käyttää mm. verkko-opetuksessa. Nyt varmaan on se aika aloittaa oikeasti. Kokemukset on kaikilla pedagogiikan probellihatuilla vielä tallella ja sanoitettavissa. Nyt vaan olisi aika pistää se osaaminen ja kokemus nk. "purkkiin", kun se vielä on mahdollista.

Ensimmäisenä laitan jakoon linkin sivulle - Mitä piti tehdä toisin?  Löydät tulevaisuudessa sivulta linkkejä konkarikehittäjien podcast ja video-haastatteluja ja keskusteluja teemalla - mitä piti tehdä toisin? Olen myös laittanut sivulle omat pedagogisen kehittämisen materiaalit: artikkelit, videot ja podcastit. Voit tutustua halutessasi myös niihin

Haastattelut 2021

18.02.2021. Mitä piti tehdä toisin?

Linkkejä

Ryhmätyö ja fasilitointi

Muuta
Osaamisen kehittäminen 2021

Paljon puhutaan käänteisestä oppimisesta, mutta mitä se ihan oikeasti on? Olenkin seuraavaan tiivistänyt oman viiden vuoden kokemukseni perusteella mitä ovat käänteisen oppimisen keskeiset elementit

1 Opetuksen suunnittelu

  • Aikaisemmat kokemukset, opetuksen arviointi ja käytössä olevat resurssit huomioiden. Opettaja tekee, aikaisemmat opiskelijan kokemukset merkittävässä roolissa.

2 Opetuksen toteutus ja opiskelijanohjaus

  • Itsenäisen opiskelun vaihe. "Opiskelija lähtee valmentajan ohjeiden mukaan oppimisen juoksulenkille ja jumpalle". Yksilö oppii. Valmentaja ohjeistaa, tukee ja motivoi.
  • Tiimiopiskelun vaihe. "Ketjun liiderin johdolla yhteispeli ja osaamista hiotaan porukalla kuntoon". Tiimi oppi yhdessä ja tukee yksilön oppimista. Valmentaja varmistaa tiimin toimintakykyä.
  • Oman ja tiimin oppimisen varmistamista ryhmässä. Valmentajan johdolla mennään testaamaan ja hiomaan omia tietoja ja taitoja ison ryhmän kanssa. Tiimi saa varmistusta ryhmältä oppimisestaan ja tukee yksilön oppimista. Valmentaja auttaa asioiden konkretisoimisessa esimerkkien ja oleellisten asioiden löytämisessä.
  • Itsenäisen kertaamisen ja osaamisen syventämisen vaihe, mahdollinen tiimin tuki. Yksilötaidot kuntoon, kertaaminen. Yksilöllinen kehittyminen ja mahdollinen tiimin tuki. Valmentajalta saa myös kysyä.
  • Palaute omasta osaamisesta. Osaamisen testaus ja osoittaminen. Yksilön pääoma.
3 Opetuksen arviointi
  • Opiskelumenestys
  • Opiskelijapalaute
  • Opettajan oma-analyysi